Bakgrund

fredag 15 april 2011

Hallå ja

Men gud vad mycket barn det är överallt. Dagis och skolor är ute antagligen i det fina vädret. Men vad gör dom? Dom går omkring med plastpåsar... hm...

Ja, nu ser jag att dom plockar skräp. Får ropa hit dom då...så kan dom plocka utanför min balkong, där ligger massa skit i buskarna.

Jag ropade på husvärden häromdagen, han åkte förbi i sin lilla pikétbuss eller vad det nu är. "Duschslang" ropade jag... Han stannade och ropade tillbaka "Va??"

Ja och på den vägen är det... jag fick en duschslang som han tydligen hade i sin lilla pickup och så undrade jag just det där om skräpet bara skulle ligga där. Han visste inte sa han... men han skulle återkomma. "Jättebra, men gör gärna det innan snön börjar falla igen". Dom är ju inte jättesnabba direkt.

Simbalainen fick sig en dammsugning häromdagen. Gillar inte att han är så smutsig! Jag har ju faktiskt duschat honom förut, fast nu är det ett bra tag sen. Men nu var det i alla fall dammsugaren som åkte fram . . . och han gillade det också. Denna katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar