Bakgrund

söndag 5 september 2010

Är jag dum eller?


Ja antagligen...
Vi har miljöhus där vi bor. Vi sopsorterar och ev komposterar. Ja det sistnämnda gör inte jag- men jag har ju ändå stått upp för det där med sortering och ja, ni vet ju själva. Ändå frågar jag min vän hur man får upp den där luckan till sopnedkastet. Jag står vid hennes dörr och medans jag väntar på att hon ska öppna står jag och tittar på sopnedkastet. Luckan är precis vid hennes dörr. Jag tänker för mig själv: Konstigt... hur ska man få upp den då? Det finns ju inget handtag!? När jag går därifrån, kommer jag på det igen och säger: Hur får man upp den här då? Hon tror ju att jag skojar och säger: Jag vet inte...man får väl bända upp den.. !?
Ja säger jag, eller trycka på den här knappen kanske?
Fast då skämtade jag med... men det var också då jag plötsligt kom på: Miljöhus...Stängning av soprum och sopnedkast...va faan, vi bor ju i samma område. Hur dum får man bli?
Ja, nä...jag vet faktiskt inte. Det var länge sen man såg sopnedkast...kan jag skylla på det kanske då? Nää...

Tryck på en knapp och du får upp luckan...hahahaha...

1 kommentar:

  1. Ja här hemma e dom för goa... får dom inte upp luckan eller om det är fullt eller ibland även utan någon anledning överhuvud taget. Ja då ställer dom skiten på marken under luckan... Dårar!

    SvaraRadera