Bakgrund

onsdag 29 september 2010

Inget för mig . . .

Jag har hört att handarbete ska vara harmoniskt och hade trott det skulle vara bra i syfte med att sitta och tänka på annat. Det kan det säkert vara också, om man är någon annan och har en personlighet som inte blir lättirriterad.



Det funkade alltså inte på mig. . . tråden åkte ur synålens öga gång på gång, jag sydde fast fodret i jackan och sedan tog tråden slut och jag blev bara mer och mer säker på att jag inte gillar att sy och att jag nu vet varför jag aldrig sätter mig och gör det.

1 kommentar:

  1. Själv är jag allergisk mot symaskiner... Jag valde alltid träslöjd i skolan när jag fick välja.
    Men jag hade en period för några år sedan då jag broderade korsstygn ofta vilket faktiskt var väldigt avkopplande. Snart blir det dags igen då syrran ska ha sitt tredje barn och jag ska brodera en doptavla som jag gjorde till de andra barnen.

    SvaraRadera