Bakgrund

fredag 17 september 2010

Blåvitt

IFK vann ju som ni kanske redan vet, mot Gais i derbyt i måndags. Ja, det var roligt! Det tyckte Tobbe också, han var där och tittade.

Han är med i Young Fellows och har årskort på IFK:S hemmamatcher. Nu har de ordnat en jätterolig bussresa till Malmö för dessa ungdomar och detta är gratis dessutom. Så himla fantastiskt roligt. Dom åker från Göteborg på morgonen nästa söndag med två stora bussar, på bussen delas det ut festis och godispåsar. De kommer att stanna på vägen för att äta på MAX.
84 barn på MAX. Har dom abonnerat stället eller? Det slog mig nu. . .
I vilket fall som helst. Detta bekostar IFK, med sponsorer (Joe Farellis, Svenska Spel, Ica) och väl nere i Malmö kommer de se Malmö FF mot IFK Göteborg. De kommer få korv med bröd och läsk. Det kommer även bli ett reportage om detta för att få andra klubbar att också satsa på ungdomarna och juniorer inom sporten.
Och så till slut- på hemresan kommer de få ostbaguette, festis och kexchoklad! En heldag alltså!
(Jag är helt exalterad)

22 vuxna ska med- så jag behöver inte oroa mig!!
Jag måste bara räkna på hur många barn det går på en vuxen. Ehh... 84/22
1,2,3,4

Jaa, 4 barn per vuxen. Det blir bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar