Bakgrund

onsdag 22 september 2010

Hungrig och handla samtidigt?


Vi var på Coop idag och handlade massa mat. Det är som vanligt aldrig bra att åka och handla när man är hungrig. Jag tyckte plötsligt att allting var väldigt billigt (som det för övrigt nästan aldrig är på Coop), men det var bra erbjudanden och jag tyckte att allting såg väldigt gott ut. Med dreglande steg ?? gick jag sakta från gång till gång och tittade noggrant på alla hyllor. Det var vid mejeri och charkdiskarna det hela gick över styr. Plötsligt hade jag lagt i 10 st juicepaket, 4 mjölkpaket, 8 risifrutti, dyra pålägg och delikatesser- som kräft och räksallad, brieost, salami, skinka, ost och ölkorvar. Fläskfileér, flera påsar med kycklingfileér (det var ju sååå billigt) potatisgratänger och alla möjliga slags såser. Choko Chip Muffin-glass, frysta kanelbullar! Ja, jag köpte det också- så nu jäklar ska det ätas. Ingen diet här inte. Härligt med mat hemma, sa mina barn- vi har väl alltid mat? Bara lite mindre emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar