Bakgrund

söndag 19 september 2010

Rockers

Guitar Hero
Bio- SHREK 3
FIFA- X-Box 360

Massa aktiviteter hela tiden.
Nu är jag trött. Hela helgen har gått i ett tempo som jag inte orkar längre.

Men det har varit relativt lugnt ändå- det beror så klart vad man jämför med. Vi skulle till Kiel och åkte med båten från Göteborg- det råkade bli samma helg som Rockbåten gjorde "succe" och invigde sin första tur. Tydligen startad av en grupp på facebook "Alla vi som vill åka rockbåt med Stena från göteborg" eller något liknande. Ja, jag har inte gått med i den gruppen, men visst var det kul. Det brukar ju bli det, när man egentligen inte planerat sönder saker och ting.

Det blev såklart en hederlig räksmörgås och öl. På resan dit åt vi buffé och drack både vin, öl och coca cola. En underbar blandning. Jag träffade en jättegammal vän från 22 år tillbaka- ja det var väl då jag såg honom sist. Vi kände igen varandra direkt! Herregud, vad roligt det var. Alla var så trevliga. Eller var det fulla dom var? Ja, både och... och man blev ju själv lite dragen. Men alldeles lagom. Sedan är det väl så på dessa båtar att alla är glada, förväntansfulla och alla pratar med varandra.

Här var det t-shirt försäljning och tatueringsmöjligheter. Vi köpte en t-shirt och var med på guitar-hero tävling och en rock-quiz som var så sjukt svår att jag gav upp. Någon tatuering blev det inte, men vi såg många andra som hade bestämt sig för att göra sin grej och som sedan gick med inlindade kroppsdelar i plastfolie.


Min kropp var inlindad i något annat och det var inte plastfolie. Nej, det var en tajt blus, så tajt så att den sprack i sömmen och att jag till slut var tvungen att kränga av mig den och slänga den. Jag kunde alltså inte röra mig i den. Jag vet inte alls vad det är som händer med min kropp, men överdelen på något sätt har inte de proportionerna som den borde ha.


Här är sångaren och gitarristen i ett av banden "Celestial Decay". Sångaren Jonas blev förtjust i S och ville ha med honom upp på scen. Det ville inte S.
Men vad är det han har i handen, undrar jag nu. En tandborste ?? Ja, det är alltså fräscha killar det här. ;)

Hellfueled, Astral Doors, All ends och The Embodied var fyra andra band som spelade under kvällarna. Bandit Rock hade med sig Antonina och Fredrik som konferencier och dessutom fanns en mycket bra trubadur med i den andra delen av båten. Då menar jag "Bar och restaurangdelen".
Ja, vi tog bussen på lördagen till Citti och handlade lite. Regn blandat med sol och roliga glada människor- gjorde resan!
Väl hemma så är man seeeg och jag hade önskat det fanns en dag till på den här helgen, men det får bli en tidig kväll istället. Jag har röstat i alla fall och det ska bli spännande att se resultatet- det känns väldigt ovisst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar