Bakgrund

onsdag 29 september 2010

Gruva

Läste i aftonbladet att fem av gruvarbetarna har blivit deprimerade efter att ha suttit instängda där nere på 630 meters djup i två månader. Hallå eller? Det skulle väl vem som helst blivit. Men bara fem? Hur gör dom för att hålla uppe humöret? Visst är det så, att man drar sig tillbaka när man blir deprimerad. Man får lite social fobi. Där nere kan dom ju inte annat än att umgås vare sig dom vill eller inte. F-n det är ju läskigt. Tänk om någon får en flipp, någon som blir galen- kanske någon man inte tyckte om från första början och så blir man liksom tvungen att "umgås". Undra vad dom gör där nere. . .

Apropå det, måste jag gå ner i källaren. Jag har en del grejer jag måste försöka få plats med där och dessutom hitta. Min moster ringde och frågade efter en bok som jag tydligen lånat för ett bra tag sen. Den borde ligga där nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar