Bakgrund

söndag 5 september 2010

En härlig söndag

Jag blev "bjuden" på middag igår. Jag tog ett glas vin innan jag åkte och det var en lustig "dejt". Vi var på flying scotsman och åt gott och tog några goa öl. Sedan tog jag spårvagnen hem till mina älskade barn och trots att det inte blev så sent vaknade jag med huvudvärk idag.



Men solen har varit med oss hela helgen och jag älskar verkligen hösten. Det är en skön årstid. Jag tog en promenad runt ruddalen i en alldeles vanlig egen "dageneftertakt" och det var riktigt härligt. Sedan blev det god mat ...

Potatis, morötter och champinjoner i oilvolja och saltflingor.


Stekt kycklingfilé med knaperstekt bacon och kokt blomkål & broccoli.


och sist men inte minst... KNORRs champinjonsås.


T gjorde efterrätten, han kokade nyponsoppa...

Sedan tog dottern disken och jag och min ena son spelade yatzy.
Jag fick YATZY... och det var jätteroligt ... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar