Bakgrund

torsdag 30 september 2010

Trav

Man kan undra om jag har så mycket kvar att slänga egentligen? Men det har jag!! Idag slängde jag 6 par skor. Vägen till soprummet är inte lång men vägen är väl upptrampad. Igår gick jag rätt in i en stolpe på vägen tillbaka. Det finns en enda stolpe på den korta vägen och den gick jag rätt in i.

Ikväll var jag på Åby trav och det var trevligt. Många och glada människor i en uppsluppen miljö. Jag är glad att min kusin övertalade mig att följa med och hjälpa till, så att jag kom ut bland människor. Där lyckades jag snubbla på mina egna fötter två gånger (är ju kobent av något slag) och roa några människor som var där.


På torsdagar har dom en avdelning för enbart tjejer, alias tjejkväll och det var riktigt mysigt.


Min kusin säljer kläder och var inbjuden denna kväll. Vi stod och sålde lite kläder och vi satsade faktiskt lite pengar på V 5:an, men vann ingenting. Vi fattade ingenting utav hur man skulle läsa av program och tabell ändå, men vi gick på roliga hästnamn och kuskar som vi trodde att vi kände igen.


- Jaja, det är ju han väl, sa vi båda två. . . sen tittade vi på varandra som två stora frågetecken?? Sen skrattade vi, för inte kände vi igen något av namnen egentligen?


Sedan lärde vi oss lite av en anställd som visade oss.

Apropå anställd- en av de anställda kände igen mig från någonstans. Jag kände igen honom också och jag kom på rätt snabbt att det var han som köpte min soffa för ett år sedan när jag flyttade. Han var jättetrevlig och är fortfarande det för den delen. Så trevlig att han kramade om mig och det kändes som om vi var bästisar helt plötsligt och att det här var en riktigt stor grej, som om att vi känt varandra i många år och inte setts på länge. Ja, det var härligt . . .

Ja, jag tycker det är väldigt skönt att ha sovit mycket denna veckan och bara tagit det lugnt. Imorgon är det fredag och mys med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar