Bakgrund

tisdag 7 september 2010

GOD? morgon

Morgonen idag var ingen bra morgon. Det är fortfarande morgon, men jag är på plats. Kattungen hade kissat i sängkläderna igår igen och jag är färdig med det nu. Det är inget friskt beteende av en katt att göra så. Inte med tanke på att kattlådan är tillgänglig och balkongdörr till friheten är öppen. Två dagar i månaden kokar min hjärna- den ena dagen var igår och den andra är idag. Jag hoppas det går över under dagen!

Så jag tog det lugnt, väckte min ena son och det första han sa var;
- Vad har vi för "mission"? (Engelska - uppdrag på svenska...)

Ja, du....då kunde jag inte annat än att le. Fundera behövde jag inte göra, vårt "mission" var att gå upp, klä på sig och äta på stående fot.
Jag glömde av mellansonen och trodde att han började senare idag, så han väckte jag på riktigt tio minuter innan han började och fem minuter innan jag själv gick. En macka i handen och ett litet lättare utbrott på cykel, sparkar och fotbollar i vår lilla hall fick både han och jag - eftersom jag fastnade med blusen i det förbannade cykelstyret och han snubblade på bollarna som rullade precis där man går.

Och eftersom jag då ändå var sen hoppade jag av på drottningtorget, pressbyrån och köpte mig en kaffe för att lugna nerverna.

- En kaffe tack!
- Kaffe eller kaffelatte?
- Kaffe
-Stor eller liten?
- Liten
- Vill du ha bulle till?
- Kan jag bara få betala en liten kaffe tack?!

Jag behöver inga extrafrågor såhär en morgon som denna.
Ville jag haft en bulle hade jag sagt det redan innan.

GODMORGON ALLIHOPA!!!

2 kommentarer: