Bakgrund

måndag 6 september 2010

På riktigt eller inte?!

En räddare i nöden var en av mina arbetskamrater idag. I fredags kom han in och lämnade kaffemjölk till mig och nu när jag skulle dricka kaffe och vakna till liv på måndagsmorgonen fanns de där ... när all annan mjölk i världen och runt omkring är slut, borta, capito. Capito? Finito menar jag nog... ja då behövdes iaf den där lilla kaffemjölken som han köpt i Tyskland sa han.

Lille S skulle ta skolfoto idag och han vägrade klä upp sig.
- Det har jag alltid gjort för dig mamma, det vet du! Men jag vill faktiskt ha Messitröjan i år sa han förtvivlat. Jag är 10 år nu !!!

- Ta du den Messitröjan då... men skratta på kortet och gör dig lite tuff i håret då!

Det påminner om för någon månad sen, när jag skulle damma av fotona från förra årets skolfoto. Jag har dom i ramar i hallen på hatthyllan och just hans foto ramlade ner och det var glas överallt. Nejj ropade jag... och "lillen" kom till platsen. Är du ledsen? frågade han. Ja, lite sa jag. Synd att glaset gick sönder!
Mm.. men mamma tänk istället att det bara är ett foto. Jag finns här i verkligheten framför dig och jag är inte skadad...

Älskade unge- vad go och vis han är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar