Bakgrund

torsdag 2 september 2010

Lars Norén


Gratisbiljetter till Lars Noren´s nya pjäs; SKALV

Vill jag ha det?

Nej, det vill jag inte. Men det är rätt käckt det där att jag får mail till min arbetsplats när det är vissa gratisföreställningar av olika slag. Ibland är det bio med . . . det kan ju vara lite roligare. Jag menar Lars Norén är ju en rätt djup person om jag har förstått det hela rätt.
Men det roliga är att pjäsen handlar om att ingen lyssnar.
Om människor som vill men inte kan eller vågar prata med varandra på riktigt, som inte når varandra. Inte av ondska eller lathet utan av oförmåga.
Låter mycket som det jag råkat ut för. Eller är det verkligen oförmåga? Jag tror inte viljan finns där och att det inte är någon genuin vänskap man haft. Jag är inte ens ledsen längre- som jag var ett tag och som jag verkligen visade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar