Bakgrund

tisdag 14 september 2010

Tjejen med guldbyxor??

Eller hon den där med hål i byxorna. . . och där guldpengarna ramlar ut. . .

Ja, det kan ju låta som jag har massa pengar, speciellt guldpengar- men så är det inte. Verkligen inte. I och för sig har jag tjänat lite på Tradera nu, men det är inte så att jag kan låta pengarna rulla hur som helst. Det finns liksom hål att stoppa i, även om jag sa att jag skulle köpa en sparbössa. Nu har inte det funkat riktigt än, men till saken:

Jag hade lagt pengar i min jeansficka och när jag skulle betala vid kassan inne på Lidl så kunde jag inte hitta dom. Jag kände överallt i alla fickor jag hade just då och blev rätt kallsvettig (och förvirrad)med tanke på att det var hundralappar jag också lagt ner där. Nää, vad skulle jag göra? Svetten rann och jag var helt uppstressad. Då kände jag att jag hade ett hål i fickan och det var inte så litet heller . . . jag fick köra ner hela armen ända ner till knät och hittade 220 kr i knävecket... en guldtia och en femma satt dessutom fast på vaden- och man kunde nästan tro att det var ett skämt och att jag drev med folket bakom mig och med hon i kassan. Det var bara en peruk och lösnäsa som fattades ! Tyvärr var det inte så. Men jag fick som vanligt bjuda på det och skrattade gott åt mig själv. Vad gör man inte för sina medmänniskor?


1 kommentar: