Bakgrund

måndag 14 december 2009

Familjen knas

Ibland så undrar jag vad det är frågan om. Kan det verkligen vara så att vi i våran familj försöker få till de där sjuka situationerna så man verkligen har något att skratta åt under resten av dagen? Mmm... kan vara så.

Idag till exempel skulle vi åka och handla. Min kära far hämtade upp mig och började berätta om att bankomaten inte fungerade i Mölndal. Tekniskt fel berättade han att det stod. Konstigt... kan inte maskinen säga det innan man gjort alla steg... knappat in kod, svarat på förfrågan om kontoutdrag och liknande?

Vi måste stanna till vid Axel Dahlströms Torg och prova där istället!
- Mm... började jag som redan fått huvudvärk, ont i ögonen och egentligen bara velat ligga hemma hela dagen.
Vi stannade till och han gick ur bilen, kommer tillbaka och säger upprört;
- Konstigt, va ---- det gick inte här heller. Vad betyder Please wait?
- Var vänlig vänta.
- Skitkonstigt ju. . . jag fick slå in koden och samma visa här. . . kan du försöka?
Så ger han mig kortet och jag tittar på det och ser att det är

JET bensinkort.

Detta påminner mig om när jag ska betala på krogen med ICA-kortet eller sola på solariet och lägger fram kortet med "Hasses korv" för betalning. Kryssa i en ruta och du får en korv med bröd efter 10 ggr.

Vi skrattade gott. . . sedan fortsatte det så här. . . precis som det brukar i och för sig. Inget ovanligt alls. Men man undrar ibland!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar