Bakgrund

onsdag 2 december 2009

Halt

Vad halt det var ute idag! Jag gled med bilen när jag bromsade trots att min kära far hade bytt däcken för mig. Och den dagen kommer jag mycket väl ihåg. Det var inte så länge sen, kanske två veckor sen bara!

Jag befann mig på jobbet och som ni vet så dyker bara min far upp ibland och gör sådana saker. Ibland berättar han att han hade tänkt komma och ibland inte.

Denna gången hade han inte berättat.
Jag gick ut och öppnade bildörren, gick in och satte mig och startade bilen för att åka iväg på lunch.

Plötsligt ser jag en människa som kommer från marknivå på min passagerarsida, i fönstret tittar han in och ser uppjagad ut.
Jag blir förskräckt och gasar, utan växel i... men den går på tomgång och full gas. Jag blev skiträdd. Men vilken syn.
Då har min pappa kommit och lagt sig ner för att börja byta däck. Vilken tur att jag inte hann att växla och försöka åka iväg!

Hahaha
Goa pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar