Bakgrund

söndag 27 december 2009

Vi sitter och tittar på Polarexpressen. En väldigt fin animerad film. . . och spännande!
Jag säger väldigt käckt vid ett tillfälle;
- Oj, nej men herregud så han kör, där hade jag behövt rycka in och vara lokförare för en dag.
- Du? Du som kör in i en snöhög & låter dig bli inplogad?? Skulle inte tro det! hörde jag en av sönerna säga, retsamt . . .

. . . och så var brottningsmatchen igång.
Ja, vi brukar brottas här ibland. Killarna vill gärna det. Reglerna är dock sådana, enligt killarna, att man inte får kittlas eller pussas. Jag har svårt för den regeln eftersom jag gillar båda dom sakerna. Ja. . . så ligger vi där och plötsligt har jag en kudde över ansiktet och jag får fram lite halvkvävt;
- Jag kan inte andas, ta bort kudden...
- Ska jag pumpa?? säger lille S då...
- Pumpa?
- Ja, hjärtat?!!

Ja, det är svårt att inte ha roligt och skratta med barnen även om jag skriver och berättar om lite småjobbiga saker emellanåt. Men det är ju egentligen petitesser om man jämför med någon annan. Alla har sitt och man ska inte klaga så länge man är frisk och har mat och allt det där. Ja, ni vet säkert vad jag menar.

Tjohooo. . . . några tankar sådär vid tv;n denna söndagskväll bara. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar