Bakgrund

tisdag 8 december 2009

Luktfobi


Jag har problem!!
Jag tycker det luktar överallt. Jag kan gå omkring och komma på mig själv hur jag säger; Usch, fy...vad det luktar!

Nu på morgonen sa jag det när jag stod i hallen. Jag vet inte riktigt vad det luktade, men det luktade inte gott.

Då säger min goa kusin ifrån vardagsrummet;

- Du har luktfobi, mitt kära svin.

Mmm... jag har nog det!

Svin, Sus, är ett släkte svindjur. En känd art är Sus scrofa, känd som vildsvin och tamsvin. Svin har tämjts för att användas som föda för människor sedan länge. Under senare tid har svinen involverats i biomedicinsk forskning och behandling. Deras långa gemensamma förbindelse med människan har lett till betydande representation i målningar och ordspråk.

1 kommentar:

  1. Hahaha luktfobi, ja det har jag nog med. Fast jag är knäppare än så. Kommer ihåg en date jag på en gång, kvinnan jag träffade kände jag parfymlukten från på flera meters avstånd. Visst, det luktade jättegott. MEN hon hade ju inte behövt ta på sig halva flaskan. Direkt fick jag tankarna om att hon antagligen dolde någon kroppslig odör, typ att hon inte hade duschat eller nått... haha. Lagom är bäst!

    SvaraRadera