Bakgrund

tisdag 1 december 2009

Nu sitter jag här

Jag åkte till jobbet fast jag inte behövde. Men det behövde jag egentligen, för jag hann inte med allt det som jag borde gjort igår och jag vill ju gärna slutföra det jag påbörjat. Annars känns det inte riktigt bra.

Men vet ni vad jag gör nu?

Jo, nu skriver jag mitt egna tjänstgöringsintyg. För det är ingen annan som tar på sig den uppgiften. Men vad bra, sa jag då. Då författar jag det själv och så signerar någon??

Vad är detta för ledning och organisation? Ja, jag visste ju innan vart det lutade... och att ingen vet någonting här. Men jag kan väl för fasen inte skriva mitt egna arbetsgivarintyg och tjänstgöringsintyg?

Jo, tydligen...

Ja men vad bra då gör jag det då!

"Ellinor sitter på administrationen och har arbetsuppgifter som består av löpande kundreskontra, löneadministration, telefonkontakt med kunder och diverse kontors-sysslor såsom kontakten med våra kontaktredaktörer och chefsredaktörer inom polisen. Hon skriver kontrakt och betalar ut arvoden för våra författare inom den Nordiska Kriminalkrönikan.

Ellinor har också hanterat posten, haft alla kontakter med försäljare och varit inköpsansvarig gällande kontorsmaterial, städmaterial samt anordnat trevliga fikastunder på fredagar. Ellinor har haft stor del i kundmaterialet och arbetat i vårt datasystem Axapta med stor kunnighet.

Hon har även haft det övergripande ansvaret för Svea Inkasso och Webshopen för företaget på vår hemsida. Ellinor har haft sysslor där kontakten med försäkringskassan, kronofogdemyndigheten, arbetsförmedlingen och skatteverket ingått.

Ellinor är glad, positiv och har lätt att ta till sig kunskaper. Hon är flexibel och plikttrogen och ställer upp för både arbetskamrater som arbetsgivare. Hon visar mycket god kunnighet och förmåga att utföra sina arbetsuppgifter med noggrannhet. Hon tar initiativ, är pålitlig och visar stort intresse för sitt arbete.

Vi kan varmt rekommendera Ellinor för liknande arbeten ! "

Jag kanske ska jobba här sen??


2 kommentarer:

  1. Sötnos! Du hittar ngt annat, bättre... Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad praktiskt att skriva sitt eget betyg, då kan man ju vräka på. Eller, nej det behövs inte då man är så duktig ändå!

    SvaraRadera