Bakgrund

fredag 4 december 2009

Nivea

Kommer ni ihåg det att på 80-talet så köpte man alltid Nivea för att ha på läpparna?! Ja, jag och mina kompisar i alla fall. Först köpte man den blåa burken med Nivea, men sedan kom man på att den var ju så blaskig så då köpte man Nivea ultra. Jag köpte den blåa Nivea idag, för jag är så torr om händerna och det var då jag kom på att jag kunde ha det på läpparna också.

Ja, jag har varit och klippt mig och jag blev väl rätt nöjd även om det blev kort. Men frisören erkände idag att han gjort tvärtom emot vad jag ville. Och jag är ju inte den personen som blir sur, men jag tänker och undrar varför hade han gjorde tvärtom. Nu blev jag ju nöjd, men tänk om jag inte blivit det?

Sedan sa han; Ja, nu ser du sådär busig ut... det är ju du det här.... inte den där perfekta pedanten...

- Nää, okejjj....(hur han nu visste det? Syns det på mig eller?? ) och vad f-n menar du med det....sa jag (fast skämtsamt)
- Ja, men du är ju sådär lite ja... ?!
- Ja, vaddå?
- Ehh ... ja, busig....!
- Ja, det blir skitbra det här. Tack så mycket. . .

och så gick jag hem. . . pratade med en person som har fått mig att må bra och nu väntar jag på att få energi till att sätta igång med något nyttigt. Som vad??

JO;
Som att packa upp resten av julsakerna.
Som att sätta på en film och lägga mig ner i soffan med täcke och kudde.
Som att förbereda middag
eller
Som att gå igenom den stora högen med papper jag har här.


Glad nyklippt Ellinor med Nivea på läpparna!

2 kommentarer: