Bakgrund

måndag 28 december 2009

MÅNDAG =)

Vad skönt med en "vanlig" måndag. Den känns inte helt vanligt, men jag vet att det är en vardag och den här måndagen är inte röd.

Jag har inga barn hemma helt plötsligt och jag kan hitta på en hel del, men får liksom inte rycket.

Jag skulle kunna;

Damma
Plocka bort julen
Tvätta
Umgås med vänner
Promenera
Handla
Laga mat
Söka jobb

Men det vill jag inte;

Jag vill beställa en resa för mig och min kärlek
Jag vill planera våren och sommaren
Jag vill spara pengar för att kunna köpa ett hus
Jag vill kasta och slänga massa onödiga saker
Jag vill börja ett nytt liv

Det passar nog bra nu, med tanke på nytt år och alltihop. Det var verkligen inte längesen tycker jag, när jag skrev här förra året om mina planer och nyårslöften. Men det var ett år av mycket händelser och ångest som jag tror ändå behövdes för att kunna gå vidare och rensa i mitt liv.

Apropå rensa, träffade jag på en människa häromdagen som tagit mycket energi ifrån mig. Personen låtsades som ingenting, det gjorde jag med... men jag var kort... och samtidigt som det kändes bra att vara kort, kändes det inte bra att personen överhuvudtaget pratade med mig. Varför förstår inte vissa människor att ett avståndstagande betyder just ordet AVSTÅND!??!

Det hade räckt med ett hej och inget mer. Men nej, då... avslutningsvis var personen tvungen att vara sådär översittarduktig och säga en sån löjlig grej att jag hade lust att klappa till puckot. Istället sa jag ingenting och det var väl då människan förstod att hon inte hade något mer att hämta. . . för den här gången, för jag lovar er; Nästa gång vi ses, kommer det vara precis likadant. Människan har inte förstått någonting och fortsätter som hon alltid har gjort.

Nä, nu måste jag ut i det vackra vädret. . . Ha en fin dag och om ni har något kul på gång på nyårsafton så hänger jag gärna på =)

3 kommentarer:

  1. Ja, var roligt att du vill hänga på, för jag jobbar ju och du får gärna följa med ;-). Det ska bli så roligt så...

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte vara orolig....mycket har sagts uppenbarligen om mig,men dum är jag inte till skillnad mot vissa andra. Som tycker de är förmer....Kommer dock inte sluta med att säga hej.......

    SvaraRadera
  3. Är du här nu också... Ett hej räcker absolut utmärkt, inte mer. Vad bra, då är vi överens om något iaf. =)

    SvaraRadera