Bakgrund

torsdag 3 december 2009

Oj, vad hände med färgen?

Igår kväll skulle jag färga min utväxt. Det var rätt mycket som hade växt ut så jag kände att det behövdes göra något. Då fick Sandra också för sig att hon ville färga sitt, lite mörkare. Tvärtom alltså. Hennes hår blev jättebra! Mitt hår blev inte alls lika bra!!! Det blev gult istället för blont, trots att jag pinade mig själv och lät det sitta i 40 minuter istället för 20.

Vi lät så här ungefär;

S; Men vad gör du?
E; Jo, men det ska vara så... jag bara tar lite till där.
S; Men jag fick på örat ju?
E; Nej då... jag torkar bort det här nu så...
S; Ja, nu gör jag på dig då.
E; Ajjj... det gör ont!
S; Ja, men det är så, blekningsmedel gör ont i hårbotten.
E; Jaha?? SKa det verkligen göra så här ont? Ajjjj...
S; Tyst nu... men vad MYCKET hår du har.
E; Ja, men det är ju ett huvud och ett huvud har hår!
S; Ja, men inte så här MYCKETT!
E; Joo...ajjjj vad ont det gör... nej jag får ta ett glas vin nu då...
S; Omen...

och så skrattade vi. Men när jag sköljt ut mitt hår, skrattade jag INTE!!!

3 kommentarer:

  1. Men var e den lilla filmen du brukar ta..? Vill ju se...

    SvaraRadera
  2. Ditt nya hår, el ja färgen på det, hehe

    SvaraRadera