Bakgrund

tisdag 22 december 2009

Yihaaa


Nu är det tisdag morgon och endast två dagar kvar till jul.

Jag tror att jag nog aldrig ändå varit mer avslappnad någon jul som denna.

Jag känner inte igen mig själv riktigt. Förr om åren har man stressat sig igenom hela december just för att försöka hinna med allt som man tror är ett måste.

Lussebullsbak, presenter till lärare, pepparkaksbak, bygga pepparkakshus, handla julmat, rulla köttbullar, skinkan i ugn, julklappar, julgran, städa ... och ändå dagen innan julafton har jag aldrig varit nöjd. För då har jag känt att jag har ju inte köpt julklapp till den och den.... och så är jag helt slut som människa och sönderstressad.

... i år har jag nästan inte köpt några julklappar alls och jag bryr mig inte. Funderar på att klippa och klistra. Som ett exempel. Någon önskar sig en kamera. Okej... jag hittar en bild på en kamera, klipper ut den...klistrar fast den på ett fint papper och skriver något fint rim i stil med;

GOD JUL... denna kamera kommer du ej att få, men drömma om den kan ju gå ..??

eller; denna bild är på något du vill ha, vi kan titta på den och så blir det bra . . .

Vad jag menar är att jag har inte längre panik och känner ingen oro över att barnen ska bli ledsna för att jag inte köper dyra och massor presenter. Det är tanken som räknas och det måste man få dom att förstå. Men självklart ska dom få julklappar, mina små änglar.

Sa jag änglar??

1 kommentar:

  1. Vad go du är, hoppas att du får en riktigt härlig jul =)

    SvaraRadera