Bakgrund

tisdag 30 augusti 2011

Att träna eller inte, det är frågan...

Något som störde mig i måndags, var när jag äntligen tog tag i att ringa till Sportlife och boka ett pass som jag gillade. Nämeligen box. "Är du inte medlem kan du inte boka pass", svarade hon i telefon. "Då får du komma på drop in en halvtimme innan och boka in dig på de 5 platser som finns."

Det fick mig att känna att jag kanske inte skulle få någon plats om jag inte var där i god tid. Jag måste ha en tid bokad för att känna lite press på att passa tiden... ja, kan låta konstigt- men så är det.
Att det sedan började ösregna gjorde inte saken bättre, jag gick och lade mig istället och somnade.

Självdisciplin saknas lite grann för sådana saker. Nja, pengar också. Allting kostar! Det sägs att pengar inte gör en lyckligare, det kan vara sant... beroende på hur man ser det förstås, men det blir fan så mycket enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar