Bakgrund

måndag 29 augusti 2011

Trassel

Jag andas just nu väldigt ansträngt. Varför? Jo för att:

1. En dispyt med sonen tidigt på morgonen
2. Betalat räkningar och konstaterat att de var fler än vad pengarna var
3. Telefonen ringde och en styck son hade stuckit från skolan.

Sedan var det dags för mötet och det gick bra även om man får stå på sig och fightas för sin sak. Jag gjorde min röst hörd! En annan röst som hörs är min sons. Förstår inte vad felet är alla gånger. Jo, det gör jag... men jag har lust att med silvertejpens hjälp få munnen att tystna.

Köpte ett solkort på Solhuset och lade mig en stund och solade. Jag hade INTE svårt att somna. Jag hade inte heller svårt att sätta igång när jag kom hem med lite av varje, så nu har jag städat ut ett av rummen rejält. Fattar bara inte varför man har så mycket sladdar överallt?! Dom är verkligen överallt och ligger i högar här och där. Värst är det i vardagsrummet, där allting trasslat in sig . . .

. . . apropå trassel !! Ja ni skulle sett för några dagar sen, så hade ni förstått vad jag pratar om.

Klockan var 06.00 på morgonen och en man var klädd med finkläder. Kostym och guldkedjor ... Där stod han med två hundar och två koppel i en hand, en cigarett i mungipan som var tänd och i den andra handen höll han en mobiltelefon som emellanåt låg mellan axeln och huvudet. Två svarta bajspåsar var fastknutna i kopplen och flög lite hit och dit när vinden blåste. Han såg både stressad och rätt så upptagen ut och det var när hundarna började springa runt honom som det hela blev ännu mer komiskt än vad det redan var.

Han trasslade in sig i kopplen, började snurra runt och håret som först var bakåtslickat hade plötsligt tagit en annan form och stod lite spretande åt olika håll. Bland annat en "StigHelmertofs" alldeles vid örat och precis som jag väntat tappade han mobiltelefonen. Det verkade vara ett viktigt samtal, för han blev jättefrustrerad ...


Nej, man ska inte skratta åt andra... men ibland kan man faktiskt inte låta bli. Det såg ju himla roligt ut!! Hoppas hans dag blev bra ändå och inte lät sin frustration gå ut över hundarna. För så som jag känner mig själv så hade jag i hans ställe trasslat "tillbaka" och virat in dom nånstans. Ja, för att visa vem som bestämmer. Ungefär såsom på bilden ovan. Nej, jag är inte aggressiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar