Bakgrund

onsdag 31 augusti 2011

PW

Vilken promenad jag tog igår. Runt 1 ½ timme för att börja ner till Flatås, genom Järnbrott och ut på Högsboleden... sedan till Marklandsgatan och till Slottskogen, upp till Kungsladugård och till Majorna, sedan in på Västra Kyrkogården och därifrån till Svalebo och hem... kan meddela att den sista halvtimman gick jag lite saktare än vad jag gjorde från början. Härligt trött och lite träningsvärk senare, kom den mest underbara och förgyllde dagen. Vi gjorde Ola Lauritzons GI-biffar med fetaost, soltorkade tomater och oliver i köttfärsen som vi sedan åt med kokt broccoli och smörstekta champinjoner. Gött alltså!

Därefter eller rättare sagt strax innan, stektes pannkakor och en maktkamp startades med sonen. Jag vann och det var efter det (ca 2 timmar) jag höll på att ringa 112 för en eventuell utryckning och upphämtning för att få hjälp med att andas.

Idag skulle jag gärna tagit en cykeltur om det inte varit för att den blivit stulen i dagarna. Förvånat stod jag och bara tittade och letade febrilt för att bara inse att den fanns inte. Tråkigt! Det får bli en promenad idag igen då. Genom Ruddalen kanske.

Häpp!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar