Bakgrund

torsdag 25 augusti 2011

Uppsugning

Måste bara berätta bakgrunden till kantarellpajen jag lagade idag. Fina härliga guldgula kantareller som jag fick av min kära vän häromveckan. Jag lade dom på diskbänken på sin lilla plastpåse och rensade dom från skogsrester som mossa och annan skit. Så tänkte jag steka upp dom... men som vanligt påbörjar jag något annat under tiden och plötsligt höll jag på med dammsugning istället.

När jag närmade mig köket ser jag hur de där bananflugorna återkommit. Jag som trodde att de försvunnit, men nej ... dom var i fullt sjå med att hålla igång och flyga hit och dit. Så jag fick en jättebra idé tyckte jag och drog av det stora munstycket till dammsugaren och gick med röret sakta mot kaklet och mot skåpsluckorna där dom satt. Men så ser jag hur en klunga sitter på kantarellerna!

Ja, ni förstår ju själva hur det gick då . . . hela påsen sögs in och kantareller dammsugades upp och jag skrek lite hysteriskt . . . NEJJJJ !

Har jag inte jobb, så ordnar jag det ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar