Bakgrund

onsdag 3 augusti 2011

Bad, sol och regn omvartannat!

Underbara söta Julia





Det är ett ständigt pågående trädgårdsarbete i området där jag bor. Tänkte själv igår när jag såg dom rensa ur buskarna och skräp som ligger överallt, att är det lägligt när augusti kommit och det snart är höst. Ska inte det göras direkt när våren börjar istället? Det hade känts lite mer naturligare faktiskt.

Skit samma... livet är underbart- det var bara när min dotter fick sig ett utbrott i rummet bredvid och skrek att dom skulle hålla xxxxxx , som tanken slog mig lite extra. Det är rätt tidigt dom startar på morgonen ändå.

Ja, idag (onsdag) blev det lite sovmorgon och lite städ här hemma. Förkyld och med feberfrossa antagligen, fick det mig att vilja stanna inne idag, men konstigt nog är det skönare ute nu. Där fläktar det åtminstone! Inne är det nu som en bastu och persiennerna är ständigt nerdragna i sovrummen.
Att städa en sån är dag är inte något alternativ. Svetten rinner ändå!

Kaffe och små små underbara barn, besökte mig. . . Simba hoppade livligt undan när de små tjejerna skrattade av förtjusning och jagade honom lite lätt.

Sedan blev jag med en flicka på ca 4 år och hon var helt bedårande söt. Satt i mitt knä och härmade mig när jag pratade. Jag läste min mail och såg att jag fått ett ifrån La Redoute, vilket fick mig att säga det högt. Då säger den lilla tjejen "Redoottt".


Himlen öppnade sig och vi satt på balkongen och myste. Det var riktigt härligt måste jag säga. Ännu härligare blev det, när C kom och vi tog med oss matsäck gjord av räkor, creme fraiche, vitlök och curry med pasta . . .och tog 92:ans buss till Näset.


Ett place jag kanske inte rekommenderar och vill åka tillbaka till, men jäkligt skönt att få doppa sig och vara med den personen man helst vill vara med. . .

Men nu känns det som om jag varit på de flesta badställen i Väster den senaste veckan och det var väl roligt daaa!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar