Bakgrund

söndag 28 augusti 2011

Moster fyllde år

Ja då var det fest i fredags. Pajfest hemma hos min moster som fyllde år. Pajerna som jag bakade igår åt vi upp och alla var glada. Alla utom min dotter som sa, "Vad roligt mamma, att när du väl bakar paj så ger du bort dom! "

Jag fick MVG i betyg för pajerna, men sen raserade jag det och hamnade på IG i uppförande. Grodor hoppade ur min mun som inte hade behövts. Jag ber om ursäkt, skyller på frustrationen och rastlösheten under veckan som gått och går vidare. . . (så farligt var det inte).


Men igår blev det MVG !! Då var vi på återträff med gänget som vi var i Skagen med i våras och tog en pubrunda inne i stan. Jag var mer kompatibel då, om man nu kan uttrycka sig så. Vi träffades på The Rover och gick sedan till Jazzå Bar för att hamna på The Dubliners och sedan en sväng till Flying Scotsman in och ut, för att avslutas på Joe Farellis. Regnet öste ner och jag är nu ägare till ett mycket stort paraply som jag råkade få med mig i farten. (Det kändes mer som ett parasoll ett tag.) Ett byte med andra ord, eftersom mitt paraply troligtvis står kvar. Konstigt det där med paraplyer, att man alltid glömmer dom. För det är väl inte bara jag som gör det?
Eller?

( Några av de sköna, härliga, roliga, goa... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar