Bakgrund

fredag 12 augusti 2011

Sommar/ höst/ vinter

Vinterspåret? Skulle inte tro det va? Nä, här är det fortfarande sol och möjligtvis att det går mot höst... men inte mot vinter. Vi går mot Påvelund istället. . .


Jag har precis tagit mig en powerwalk i Ruddalen och barnen sover fortfarande. Underbart. Man hinner duscha och äta också innan alla vaknar till liv. Undrar om man kan få detta till att hålla i sig? Det handlar om karaktär och självdisciplin . . .


Jag gjorde fastighets-skötarens jobb och skruvade isär rören till handfatet. Sedan kväljde jag lite och gjorde rent både handfat och rör och kände mig lätt illamående. Bredvid stod en liten kille och pratade oavbrutet och ställde massa frågor som jag inte hann med att svara på. Dom är nog inte alltid så viktiga, de där frågorna eftersom de kommer i en sådan fart att han inte hinner vänta på något svar.

Mina två äldsta barn har kommit varandra rätt nära känner jag. Sonen är inne i tonåren och har fått en relation till sin storasyster som känns så härlig. De umgås, skrattar och pratar och nu sist igår kväll sa sonen "Snälla mamma, kan du gå ut från vårat rum"... Vårat rum? Ok. När blev det det? Ja, dom ligger där och kollar på tv och pratar och sover till och med i samma rum. Uppbäddat med madrass på golvet ! Och varför jag skulle gå ut? Jo jag ville städa. Sedan sa jag: SKA du konfirmera dig eller?
Jag vet inte, mamma! Jag har sagt att jag vill fundera!
Ok, men du har fått ett brev till nu.
Från vem?
Prästen, svarar jag. Han undrar när du kommer?!
Lägg av mamma.
Nej. (allt för att få uppmärksamhet) Förresten, ska du ha de här nallarna? Jaa, vad söta dom är. Jag sätter dom här...
Mamma!!!! Gå ut ur vårat rum!!!

... och så skrattar jag lite retsamt och kramar om honom med tvång ... försöker pussa honom också, men han slingrar sig ur greppet.
Ska det vara så här? Min son är så stor nu. Så fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar