Bakgrund

fredag 26 augusti 2011

Hålla andan

Hektisk morgon och lite uppstressad faktiskt. Fick besök kl 08.30 och då ville jag ha allt i ordning. Väckte barnen och den ena sonen bokstavligen flög upp, höll på att skalla mig i förbifarten och när jag själv ställde mig upp drog han igen dörren det hårdaste han kunde så att min fot fastnade i springan UNDER dörren. Ett primärvrål och lite svordomar och så lade jag mig i sängen som var närmast och bet i täcket för att inte säga något ännu fulare.

Så började sonen med sitt mantra.
JAG VILL INTE
JAG SKA INTE
JAG TÄNKER INTE
DU KAN INTE TVINGA MIG

Sedan kom två käcka människor och käckade till sig. Allting var sååå käckt, nästan så jag mådde lite illa . . . men jag skärpte till mig, höll andan lite och svalde . . .

Nu går jag och lägger mig en stund. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar