Bakgrund

torsdag 4 augusti 2011

Funderingar

Denna dagen började både tidigt och sent. Först vid 04.45 för att sedan somna om en timme senare, för att vakna vid 9.00 och somna om vid 09.30 och för att sedan vakna vid 11.30.

Mina älskade barn hade inatt kommit hem ifrån Turkiet och jag fick ett antal samtal från min ena son som så gärna ville hem till sin mamma. Konstigt vad man längtar efter bara några dagar, då dom varit borta. . .

Efter en stund såg jag brevbäraren och undrade för mig själv varför jag inte får någon post längre. Det kanske inte just han vet heller, men jag var bara tvungen och fråga om det och sa att jag har inte fått någon post på över en vecka och jag väntar faktiskt på viktiga saker.

- Jo men här har du fått post idag, sa han och räckte över Poseidon-bladet "I våra kvarter".
Jag tittade på honom och tyckte att så där direkt viktig är inte den för mig och så skrattade jag lite . . . jo jag kan skratta nu för tiden. Det är äkta glädje .. . .


. . . speciellt efter värsta kärleksförklaringen jag fick idag. . . då hade vem som helst haft ett stort leende på läpparna om ni fått en sådan. Det kan jag lova!

Sedan tog jag och min lilla goding spårvagnen in till stan, mötte upp denna glada tjej och fortsatte färden mot Klaremosse där min kära mor och far har sin stuga och där vi skulle fira mors födelsedag!

Som alltid är det väldigt livliga diskussioner och där alla är väldigt intensiva med sitt tyckande och att höras. S bröt på utländska, som fick E att bli irriterad, som fick L att skratta, som fick pappa att höra fel och som fick mamma att blunda lutandes tillbaka och som fick mig att hålla för öronen. "Kan alla bara vara tysta?" ;-)

IFK spelade förresten mot AIK i kväll och vann med 3-1. Rapport direkt från stadion och ifrån Tobbelito, som var på plats. Det gillas. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar