Bakgrund

onsdag 17 augusti 2011

Fre-Lör

I fredags åkte vi in till Slottskogen och mötte upp härliga människor & skålade med rosévin. Way Out West festivalen var i full gång och jag träffade på en hel del konstiga människor också. Bland annat en gluttare, som stod och tittade på när alla kissade... en man som satte sig på vår filt och ville sälja gräs och en kvinna som samlade in pengar till hemlösa katter. Jag kände mig plötsligt provocerad av dessa människor och det fick dom veta på ett litet rakt och ärligt sätt.

Men först åt vi på Spaghetti Western som låg på Linnegatan och det var en av dom godaste ceasarsallader jag någonsin ätit. Visst jag var hungrig, men den var superduper . . .

Plötsligt gick en mycket fenimin man förbi, med handväska på armen och svängande rumpa. ALLA tittar och det var nog det han ville . . .

Rosévin i ölburk är fina grejer.

Sedan blev det en öl på Karlssons Garage och då kom dottern och tjingade in. Jag träffade en gammal arbetskamrat som satt rätt över bordet och vi hade jättetrevligt allihopa.
Två av personerna skulle cykla hem och det gick väl sådär . . .

På lördagen var det Torpadagen och trevligt. Solen sken och C provade på massage i ett tält, där han nästan somnade. Barnen spelade fotboll i en liten turnering och alla vann biobiljetter och kexchoklad!
Vi tog spårvagnen till järntorget och åt på Rover. En mysig restaurang på andra långgatan. När vi kom hem gick vi upp till "partytältet" och lyssnade på bandet DUO som spelade och sjöng.

På söndag var jag en aning trött... men bara en aning. Regnet öste ner och i måndags sken solen igen. Då blev det fika med vänner på gården och jag befann mig mest i tvätt-stugan innan vi drog till Borås för matchen med IFK . . .

1 kommentar:

  1. Låter hur trevligt och mysigt som helst, känns som livet är på rätt spår nu va!

    Bamse kram

    SvaraRadera