Bakgrund

torsdag 25 augusti 2011

Storfamilj?

Godmorgon! Det är andra tider nu. En tid som innebär att jag måste ändra mig. Men det blir för djupt det där, så jag orkar inte förklara. Halva dagar för sonen funkar inte så bra. . . men bättre tider komma skall. Idag blir det inköp av diverse saker, för imorgon får vi besök och DET kommer bli intressant.

Läste ett inslag av att bo i kollektiv och blev djupt imponerad av dessa 73 personer som bodde under samma tak. Ja, det verkade ju helt optimalt om man nu gillar det sociala livet och inte har några problem med att samarbeta. Lite som att bo i en by och ingen lägger sig i hur man lever sitt liv. Fantastiskt! Om det nu verkligen är så? Jag hade i alla fall behövt en dörr att stänga om mig när jag ville vara ensam. Jag har ju mina dagar... men att bli serverad middag 4 dagar i veckan och bara sätta sig till bords 17.45, shit vilken lyx alltså. Att bara laga mat och diska en gång i månaden... ja, bara det väger ju upp rätt mycket.

Här verkade det som om att all gemenskap i kollektivet är frivilligt, men att alla ansvarar för städning i gemensamma lokaler. Man har alltså en dörr att stänga om sig. En hel lägenhet faktiskt! Perfekt. Jag drar till Prästgårdshagen! Men vart f-n ligger det? Jaha, Älvsjö i södra Stockholm. Ok. Jag stannar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar