Bakgrund

tisdag 6 mars 2012

Allum

Nu för tiden är det Allum som gäller och inte längre Frölunda Torg för våran skull. Allum är bra. Tyckte först att det var snurrigt att hitta och man gick alla de där långa gångarna fram och tillbaka, men det gör man ju iofs på Frölunda Torg också nu för tiden efter alla ombyggnader och utbyggnader.

Informationen däremot på Allum, känns inte tillförlitlig. Inte överhuvudtaget! Det finns ju en informationsdisk längst ner där man förhoppningsvis ska kunna fråga över saker som gäller Allum, det trodde jag i alla fall.

Första gången jag gick dit, var för att fråga efter ett apotek- ja ni vet väl att alla apotek nu för tiden är uppköpta av olika aktörer och även privata?! Det kan ni inte ha undgått. Tjejen i informationen vet att det finns ett apotek längst upp på andra planet, men vet inte vilket det är. Jag går dit upp och längst bort, men det visar sig inte vara det apoteket som jag frågat efter så jag berättar det för henne när jag gått tillbaka hela den långa vägen zickzackandes tillbaka, men hon höjer bara på ögonbrynet.

Häromdagen var det posten och kassaservice jag var ute efter. Vi hade sålt lite saker på Tradera som skulle skickas iväg. Hon i informationen säger då att det inte finns något sådant där. Vet inte om det var samma tjej men om inte, så vet dom ingenting. . .

Jag frågar om det kanske kan finnas på ICA MAXI som ligger på bottenplan, men nej hon var inte säker på det- hon visste däremot att det fanns utanför Allums köpcenter och lite längre bort mot Partille Torg så vi gick dit. Det var ett företagscenter och det var stängt. Öppet mellan 9-10 och 15-16.

Vi gick tillbaka till Allum (helt j-vla genomsvettig) och till ICA MAXI för att kolla upp det hela och mycket riktigt fanns det kassaservice där. Denna gången orkade jag inte gå tillbaka och berätta det för tjejen i informationen, min känsla över att vem som helst kan jobba där blev starkare och tankarna svävade iväg igen. Jag såg mig själv stå där och kunder som kom och frågade efter olika affärer, varav jag bara gissade att "jo, det ligger nog där..." skickade runt kunderna och sedan lyfte lön för detta. Jag ska nog ringa och söka jobb där. Verkar ju lätt!

Ett besök på Game Stop blev det igen och den trevliga killen som jobbar där vägde upp den dåliga infon där nere på bottenplan.

2 kommentarer:

  1. Vi handlar oftast på Allum för det ligger nära oss och där finns mycket man behöver. Jag tyckte också att det var lite snurrigt i början.

    SvaraRadera
  2. Dom har verkligen alla affärer och man hittar nog till slut, men man får ta reda på var affärerna ligger själv. . . :)

    SvaraRadera