Bakgrund

måndag 26 mars 2012

Tänka på tanken om livet

Solskenet som varit den här helgen gjorde så man mådde riktigt bra. Jodå. Vi har grillat. Både oss själva och en fläsk-karré. Men sen blev det för kallt att sitta ute när solen gått ner. Sonen mådde bra när han fick cykla runt och sedan gjorde han mamman en tjänst att på egen hand gå bort och handla.

En öl på Dubliners intogs i lördags. En man gick förbi där vi satt och jag trodde han hade tagit en öl för mycket, när han segnade ner precis bredvid mig och bara låg där.
Med öppen mun och öppna ögon utan puls... ja, då var det inte ölen man tänkte på längre. Nej, hela kvällen tog slut där kände jag och hur det gick för honom efter att ha varit död ett antal minuter?!
Jo, min kompis lade sig ner och gjorde hjärt & lungräddning tills ambulansmännen kom och tog över- då vaknade han till liv igen. Jag snodde en annan mans plånbok i panik och försökte sätta den i munnen på mannen så att han inte skulle tugga på sin tunga, men det var väl ren tur att jag inte fick in den i munnen för då hade han nog kvävts på köpet. En jättetjock plånbok med andra ord- fast tanken var ju god. (Och mannen som "lånade" ut den var gnällig och grinig. Han ville inte medverka till att rädda någon. Jävla mes!)

Apropå tanke, så fick man sig en sådan!

1 kommentar:

  1. Fy då, vilken upplevelse! Hoppas det gick bra för mannen i fråga.

    SvaraRadera