Bakgrund

torsdag 15 mars 2012

Ching Chong Ku Pong

Idag har det varit kallare än igår, ja det var stor skillnad. Jag hade inget kaffe imorse och gick bort till affären. Jag bor nära affären och det är bra. Att vara nyinflyttad också, för i brevlådan har det kommit lite olika erbjudanden och välkomnanden då och då och nu senast i går. En påse ICAs frysta kanelbullar och ett halvt kilo Icas egna bryggkaffe, bjuder Ica på om man som jag är nyinflyttad. Det är riktigt trevligt och mysigt och man blir glad.
Jag fick kuponger att klippa ur och lämna i kassan, så det gjorde jag.


Men förra veckan när jag kom trött och håglös på morgonen för att köpa mjölk till kaffet och håret var livlöst uppsatt i en tofs rätt på huvudet och med urtvättade mysbyxor a la´80-tal och skulle betala i kassan behövdes det minsann inga kuponger. Nä då säger damen som sitter i kassan "Får det lov att vara?" Sedan sträcker hon fram en liten flaska med hårinpackning.

"Åh vad trevligt" tänkte jag först, sedan tittade vi på varandra och medans jag tänkte det som hon sa "Vi kollar in kunderna hur de ser ut i håret och du verkar behöva en sådan!" så log både hon och jag och hon fick mig på bra humör i vilket fall som helst. Härligt med skämtsam och trevlig personal.

För det var väl ett skämt? Eller? Ha? Va?? Va????

2 kommentarer:

  1. Är det sant det där med hårinpackningen? Jag vet inte om jag skulle skratta eller gråta om det hände mig... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är sant. Jag blev först jätteglad och lika fort undrade jag om jag såg för jävlig ut i håret (vilket jag redan visste att jag gjorde- men ändå). Haha. En liten present bara sådär, det är trevligt. . . så oavsett blir det tummen upp för detta. :)

    SvaraRadera