Bakgrund

tisdag 20 mars 2012

Oh dear

Kära dagbok!

Idag har jag bara tagit hand om mig själv.

Jag har varit på en helkroppsmassage, som höll på i över en timme. Jag ville inte gå därifrån, blundade och höll på att försvinna bort.
(Tills jag såg ljuset och trodde jag var någon annanstans, men insåg snabbt att hon bara dragit gardinerna åt sidan)
Sedan gick jag och klippte av mig håret och gjorde slingor. I tre timmar.
(Lyssnade på en tjugoårig wannabee och himlade med ögonen, pustade och bara önskade att hon skulle hålla klaffen- vilket stolpskott!)
Jag har ätit en jättegod egenkomponerad kycklingsallad. I en kvart.
(Höll på att få blodsockerfall)
Jag har gått inne i nordstan och bränt pengar på ett så in i h-vete dyra fotbollsskor till min son. (Höll på att få ångest & värmeanfall)

Nu är jag sugen på ett glas rött vin, men har inte druckit en droppe vin på snart fem veckor. Det känns nästan bäst.
Det bästa är min kille.
(Ja efter mina barn, som är de bästa i världen!!!)

Kära dagbok.
Jag ville så gärna ta ett kort på min nya frisyr, men det gick inte så bra. Det blev ett misslyckat toalettkort, där jag ser väldigt ansträngd ut och fick en blixt rätt i ögonen - kameran lyckades också komma med i bild.Kära dagbok . . . jag måste blunda nu- vi hörs imorgon!

3 kommentarer:

  1. Sov gott! Det gör man säkert efter en helkroppsmassage?

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig dag Ellinor =) Man måste unna sig sådana dagar oxå! Kram/ en som ibland svär så inihelvette ( fast oftast inombords så ingen ska höra ;) )

    SvaraRadera
  3. Dagen var underbar! Och jo jag frös lite sen hela dagen faktiskt efter massagen och jag har ju inga problem med att sova- men måste erkänna att jag sovit jättebra i natt :)

    Kram på er!!

    SvaraRadera