Bakgrund

måndag 5 mars 2012

Jag och de mina

Jag läser jag och de minas blogg och hon skriver om böcker hon läser. Jag blir djupt inspirerad och känner att det är verkligen något man borde göra. Att läsa mer. Nu har hon läst PRÖVNINGEN, en mamma som är döende i cancer och ett stycke som griper tag i mig och där vi alla nog kan känna igen tankarna i oss emellanåt är detta, då hon skriver till sina barn.

"Om alla visste - om det fanns en lyckokaka som man kunde öppna och få veta sin utmätta tid - skulle vi då leva våra liv helt annorlunda? Skulle vi vara mer rädda om tiden? Tänka "carpe diem" mer? Eller? Jag skulle förmodligen fortfarande ha velat strypa er om jag inte fick komma bort en timme. Jag skulle inte haft hemundervisning med er. (Ingen av er skulle haft ett godkänt mattebetyg i så fall!) Men jag skulle ha lekt mer på lekplatsen. Gungat, klättrat, hängt, istället för att häcka på bänken och läsa tidningen. Kunde jag ha älskat er bättre? Kanske. I så fall beklagar jag. Kunde jag ha älskat er mer? Det tror jag inte är möjligt."

Gå gärna in och läs på hennes blogg.
http://maria-jagochdemina.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar