Bakgrund

torsdag 29 mars 2012

Hängande fönsterputs- något för mig?

Nu har man fått både skattedeklarationen och pensionskuvert i brevlådan . . . inte blev man upplyft och förstod mer av detta än att några kronor kanske man får lite längre fram. Om man har tur.

Undra om man har risktillägg när man arbetar som fönsterputsare? Det kanske vore ett jobb för mig, som vill uppleva saker. Om snöret släpper lite och man får en sån där skräckblandad förtjusningskänsla när man glider ner och vem vet vad som händer innanför fönstrena däruppe på "Läppstiftets" kontor? (I väntan på broöppning GÖTAÄLV funderade jag på detta) Jag kunde bloggat däruppifrån och tagit kort direkt live- eller som sonen gör -STREAMAR- och så dragit med en fönsterskrapa samtidigt. Jodå. Allting går!




Hur jag kom in på det? Jo, funderade också på pensionen som fönsterputsare. Kan den bli bra? Där ville man nog inte hänga som pensionär i alla fall. Nä!

1 kommentar:

  1. De där fönstrena skulle inte jag vilja putsa. Tur att det finns nån som vågar!

    SvaraRadera