Bakgrund

söndag 11 mars 2012

Riktiga människor äter grädde

Okej!
Läser att riktiga män äter sallad. Är det för att få bort stämpeln på att männen bara vill ha en blodig köttbit och att de också kan äta sundare? Ja jag får tro det, för visst älskar jag sallad men nu är det faktiskt så att jag kan inte bara äta sallad utan att känna mig som en kanin och när jag ska laga annan mat så kan jag inte använda mig av annan grädde än riktig grädde.
(Kan kan, men vill inte)


Grädde är tjockare än vatten.
Grädde är godare än vatten.
Grädde är också lättare att vispa. . .

Annat som är gott, det är choklad. Smält sådan. Sonen har en chokladfondue som bara står och står. Jo, det ska vara minst 300 gram mörk choklad. 60 % ig sådan. Det är inte nyttigt heller, men har man en chokladfondue ska den väl användas någon gång tyckte sonen och jag höll med.
(Efter påtryckningar)
Riktiga mammor äter mörk choklad.


Vi köpte choklad och vi köpte frukt, för att kunna doppa i denna goda chokladfontän. Vi smälte chokladen i vanligt vattenbad och hällde sedan i fontänen. Satte på motorn och....

... INGET hände. Spiralen som skulle rotera och ta upp chokladen stod helt stilla och det gjorde jag med. Jag väntade och tittade.

Plötsligt ser jag hur det ryker och tror att det är värmen från kokaren- men så var inte fallet.


Fallet var att motorn börjat brinna!! Hallå- Hjälp- Hallå- Dra ur sladd- Öppna fönster- Hallå?!

Som ni förstår blev det ingen fontän och (jag är inte sådär jätteledsen) vi doppade istället frukten i den goda mörka 60% iga hallonchokladen och åt, sedan hällde vi i cornflakes och coco pops i resten av chokladen och lade i små formar.
Godis för den som vill ha under veckan!
Fika någon??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar