Bakgrund

onsdag 28 mars 2012

Pilot Pilot- Pilutta dig

Hörde precis på nyheterna om en pilot som fått knäppen och lämnat sin plats i cockpit, gapat om al qaida och överbemannats. Jag som länge har funderat över hur man sitter där uppe i luften och är så himla liten egentligen. Man är helt i händerna på en annan människa, som styr det där planet- som för övrigt kan flyga? Ja det är det där tekniska som jag inte förstår ibland.

I januari satt jag där uppe, på hur hög höjd vet jag inte- men jag satt där och tog ett glas vin. Ja, det kan verka konstigt, speciellt när man tänker på det- men just då var det f-n inte konstigt. Inte med massa småbarn i sätena bredvid som skrek konstant... då var det jäkligt gott att ta sig ett glas vin för att lugna ner sig och inte skrika rätt ut (som denna pilot nu gjort). Tänk om jag skulle skrikit om Al Qaida? "Håll klaffen, innan Al Qaida kommer... !!" och sen satt fingret i magen på ungen (eller piloten- eller på föräldern) och sagt "Pilutta dig!" Jag hade nog också blivit omhändertagen, med tvångströja.

Nej. Om jag skulle suttit på ett plan med en sådan pilot, så hade det behövts starkare saker än ett glas vin- det vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar