Bakgrund

söndag 4 mars 2012

Ner i containern? Nej tack.

Vi åkte till tippen igår för att slänga massa saker och det gjorde vi också, men sedan var jag själv på väg ner i en av containrarna, där jag plötsligt fick syn på massa fina träsaker, som jag såg framför mig hur jag skulle måla. Gamla fina trämöbler som man kunde gjort fint shabby chic. Lika snabbt såg jag också framför mig hur jag med målarfärg i håret och hade möbler ståendes överallt i min lilla lägenhet och släppte tanken. . .

Så blev det fika ute vid lilla stugan också på kära Hisingen. Hämtade mina "gamla" trädgårdsmöbler som vi en gång hade då vi hade husvagn och så hade mor och far gjort goda smörgåsar och varmt kaffe. Vilken härlig sol det var, men kallt. . .
Några vänner med barn kom och jag gjorde den berömda tacospajen. Sedan blev det melodifestivalen och jag fattar fortfarande ingenting. Torsten Flinck, Sean Banan och Ranelid. Det är våra nya idoler nu då alltså? Ja, men kan vi inte döpa om hela spektaklet till något annat? Teater eller cirkus-festivalen känns mer närmare sanningen just nu.

Denna fina kruka i form av ett hjärta fick jag av godingarna. Passade så bra här tyckte jag. Tack =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar