Bakgrund

onsdag 14 mars 2012

Smällare och kvalite´t, det e grejer de . . .

Så istället för att fokusera på stuprännan som gått sönder, fokuserade vi på allt som var bra. Ja, jag pratar om skolmötet i måndags. Vi pratade naturligtvis om hur man kunde förbättra saker också och sonen hade några bra tips själv som han och vi skulle tänka på. Underbara unge!!

Igår ringde en lärare igen och berättade att dagen och fritidsdelen hade varit fantastiskt bra för sonen och ville "bara" berätta det. Det där "bara" som han sa, det är inte så "bara". Jag blir så himla glad och sonen själv blir så himla glad- och så är vi sådär himla glada båda två ett bra tag efter det.

Vi hade en jättebra dag tillsammans på måndagen även om det var mycket tid att slå ihjäl, men vi hittade på lite. Vi hade kvalitetstid helt enkelt.

Vi köpte glass, den där nya glassen med massa kulor i.

Så satte vi oss här och solade oss. Helt underbart skönt var det. Så träffade vi också dottern med kusiner här helt apropå.
Sen gick vi till Pizza Hut och åt buffé.
och så var vi på Buttericks och köpte knallsnören . . .

... den sista halvtimmen var seg, innan vårt möte med Sven och Gunnar- men vi satte oss på en bänk och pratade lite- smällde en smällare så att till och med jag höll på att kissa ner mig (ja smällen var rätt hög) och så började en hund skälla ... då tittade vi bort och låtsades som ingenting, sedan tittade vi på varandra i smyg och började skratta . . .

Sven och Gunnar satte pricken över i:et på denna dagen och när vi gick därifrån var jag högröd i ansiktet. Jag var inte generad- men jag kan bli väldigt varm och röd i ansiktet när jag varit igång och utomhus i flera timmar och så bara sätter mig ner och slappnar av- i en varm skön soffa, med två sköna människor som bara pratar om möjligheter och positivitet.

Vi tog tåget hem och så myste vi med dottern och systerdottern med frukter doppade i smält blockchoklad (för varför gör vi sådant när inte hon är hemma) och så fäste vi knallsmällare i toalettholken så det smällde högt, rök och dottern skrek när toalettlocket lyftes . . . jättemysigt med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar