Bakgrund

onsdag 7 mars 2012

Lukta gott

Det är roligt det där med parfymer. Jag vet inte hur många olika jag haft och som man ändå tyckt om, men när man väl ska köpa en ny så kanske man inte hittat den man hade och så är priset något jag alltid hänger upp mig på. Jag tycker inte om när parfymer kostar så mycket så att man blir ruinerad på köpet.

Minns den där LouLou, en blå flaska som jag alltid hade. Det var i början på 90-talet. En jävligt tung parfym kan jag tycka nu, men då var den mumma! På senare år har det varit en ström av olika flaskor och märken. Tyckte mycket om en flaska som såg ut som en tröja. Sonja Ryhkel tror jag den hette, den hittade jag aldrig igen. Naomi Cambells olika dofter har jag provat och så nu den sista som jag verkligen gillat, är den med äppledoft DKNY.

Så var vi då på Landvetter Flygplats i början på januari, satt och väntade på planet till Thailand- när Christian råkade spilla ut en öl över mig. Jag vet inte om han märkte av en viss irritation, men han gick iväg och kom tillbaka med en parfym jag tidigare stått och tittat på. Den är nu min favvo!

Igår kramades vi och jag började plötsligt känna hur gott det luktade, det visade sig att det var jag själv och min goa parfym som satt sig i min tröja.
"Mmm... vad gott det luktar. Men? Det är inte du. Jaha, det var visst jag själv!?"

Parfymen jag använder nu heter DUO Azzaro. "Flaskan" ser inte ut som en flaska utan mer som en designad datamus.

Men så köpte jag ju också DKNY Golden Delicious. (Redan förbeställd) Äppledoften fanns inte, så det var bara habegäret som dök fram i mig. Jaja, men det var ett bra pris också!

Vad har ni för goa parfymer att rekommendera? Man passar ju faktiskt inte i alla heller, men ändå. Jag skulle vilja ha tips på olika dofter.

Den här t ex köpte jag till min dotter, den luktade jättegott!

Paco Rabanne "Million"

2 kommentarer:

  1. Min favorit är Diors J'adore! Men de senaste åren tål jag inte vissa parfymer har jag märkt. Jag får spränghuvudvärk o blir illamående, ibland måste jag byta kö när jag handlar för någon i kön stinker. Det är väl åldern...

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det kan vara åldern eller så är det bara så att personen sprutat på alldeles för mycket, då är det faktiskt inte speciellt trevligt eller luktar så gott som de tror. Man ska ta sparsamt med parfym på sig!

    SvaraRadera