Bakgrund

onsdag 21 mars 2012

Uppror?!

Marocko upprörs över en flickas självmord. Hon var tvungen att gifta sig med sin våldtäktsman för att han och hennes familj skulle slippa vanära. Hon drack råttgift för att dö. Hellre dö än att kränkas och lida ytterligare. . .

När hon giftes bort blev hon våldtagen igen.
Var i h-vete är logiken? Hon straffas som kriminell, för att våldtäktsmannen ska "lida" för sitt straff. Han ska "tvingas" gifta sig med kvinnan han våldtagit och gjort "oren". Det blir hans straff. Att leva resten av sitt liv med en "oren" kvinna, som HAN gjort oren.

Jag hoppas att han ska få ett värre straff, men frågan är om det verkligen går att mäta. Kan något vara värre än det hon utsattes för? Och det kan väl ta mig sjuttan inte bara vara Marocko som upprörs? HELA VÄRLDEN borde vara i uppror över detta. Vem faan har skrivit denna strafflag? Ja det kan ju inte vara en kvinna i alla fall!

Nu är JAG upprörd.

2 kommentarer:

  1. De där konstiga tankarna kommer jag aldrig att förstå! Man blir ju förbannad!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kommer ALDRIG kunna förstå sådana saker. Idioti! Gaaahhh...

    SvaraRadera