Bakgrund

onsdag 28 mars 2012

En fjäder i busken

Dotterns saker är hämtade från Hisingen. Med släpvagn i 70 km/ tim korsade vi genom stan och så till residenset här i Lerum. Nu ska det stå här i väntan- men bara en månad. Dottern har fått en lägenhet som hon ska hyra i andra hand. Dottern är glad och mamman också!

Jag pyntade "risbusken" utanför dörren med lite fjädrar och kände att det nog skulle lyfta upp lite med inte allt för mycket färger, men med en hel del fjädrar. Ja det är ju påsk snart och även om barnen är 11, 15 och 20 år nu kan det väl vara mysigt? Trevligt? Kul? Nähä!?

Sonen på 11 kommer springande från skoltaxin och utbrister. "LÄGG AV mamma! Man vill väl ha ett bra intryck ifrån stället där man ska bo?"


Jag rafsade ihop resten av fjädrarna och gick in (men några sitter kvar- även häxan.) Och förresten verkar det som om folk här har tagit ordspråket "Julen varar än till påska" på stort allvar. Jag har nu velat ta ner alla julkransar på dörrarna runt omkring- väldigt, väldigt länge...

Det är faktiskt påsk snart !!!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker också att det helt plötsligt är dags för påsk. Som sagt, julen varar hem till påska...

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att pynta- men kanske mer än vad barnen tycker. Dottern tyckte iaf att det var fint pyntat när hon kom hem.

    SvaraRadera
  3. Ja julsaker var det :) Ska de bort??? :)) Får väl göra det då ahhaha....Hoppas ni alla mår bra kramar Maria

    SvaraRadera
  4. elljusstaken är väl en bra lampa året runt...
    ha ha ha...
    kram till ladyn i gbg från tanten i dalsland//

    SvaraRadera
  5. Jo Maria. Kom på nu att du är ju en av dom som har julsaker kvar rätt länge. Hahaha.

    Och visst Jeanette! Grannen intill mig har sin elljusstake uppe än, hon är gammal- så då går det bra. Annars kan jag hjälpa henne ...

    SvaraRadera