Bakgrund

onsdag 25 april 2012

Att bo och leva på Allum


Igår var jag och sonen på Allum. Det var vi och några till där. Naturligtvis gick vi in på MAX för att köpa cheeseburgare gånger två, för det älskar sonen. Jag älskar vatten. Jag är numer törstig dygnet runt och tror att det har med min diet att göra. Svettas gör jag också och det är inte lite ska ni veta ... 

Ja nu vet jag vad ni tänker här. Klimakteriet! Men nej. Det där bara vägrar jag att ta in. Jag är 40 år- nu ska vi inte gå händelserna i förväg här.

Den här söta nyckelringen köpte jag på H&M- så nu stöttar jag med något i alla fall- genom UNICEF. 
39 kr. Vad som står på tröjan på den lille grabben? "För varenda unge".
 Det var vår på gång, även om den varit det länge. Men värmen märktes av och trädet vid tågstationen hade dessa fina blommor slagit ut på.
 HÄR. Intersport. Jag var tvungen att sätta mig ner på en liten bänk utanför och det var då tanken slog mig. Det såg både inbjudande och skönt ut. Jag var trött och eftersom jag skulle till Allum som imorgon med... ja, då hade detta tält varit det ultimata.
Kläder skulle köpas till sonen och det är inte det lättaste. När jag var liten hade jag inte direkt någon talan eller heller något intresse i det jag hade på mig- fram tills 12 årsåldern ungefär. Då hände det grejer. Men sonen har haft ett intresse i hur han vill ha det, ungefär sen 2 årsåldern. Ja, kanske inte med kläder- men jo. Han vägrade ha jeans, de sitter åt och har ett obehagligt material. Strumpor som inte hade sömmen på rätt ställe, t-shirtar med för mycket mönster och skjortor bara för att se snygg ut, nej. Det var för stelt. Lösa mjuka kläder som inte stör med varken material eller mönster som oroar, det ville han ha och det förstår jag. Vet själv hur det är med kläder man inte trivs i . Man blir ju nästan förbannad och vill slita av sig dom. Det var det han gjorde. Smart unge det där.

2 kommentarer:

  1. Men vad är det för en diet som du blir så törstig av?

    SvaraRadera
  2. Jag äter GI ... vet inte om det är därför men man ska väl alltid dricka mycket vatten i sådana dieter förmodar jag.

    SvaraRadera