Bakgrund

söndag 15 april 2012

Promenad och bakning

Det var så himla skönt väder idag- en promenad och sen var det filmtime med dottern. Vi tittade på Pippa Lees hemliga liv, filmen som jag lånade av syrran igår. Den var bra. Den var värd att ses! En mysig film, som fick en att må bra - tycker jag.
Sonen cyklade med C och D upp till Rydbergsplan och rampen där. Lite fotboll och lite cykling, gjorde dagen för honom. Han var jätteglad när han kom hem, även om det krävdes operation övertalning för att göra något outside the box. Så blev det bakning. Kladdkaka.
Påsklovet är slut och barnen har haft en bra vecka. Son nummer ett har gjort roliga saker med skolan. De åkte till Trollhättan och gick på Innovatum Science Center en dag. En annan dag var de i Borås och badade på badhuset, en dag här i Lerum på BMX-banan med hyrda cyklar som de cyklade på ramper och så en dag som de hyrde Änglagårds (fotbolls-skolan) inomhus-konstgräsplan. Observera att sonen ville vägra dagen med BMX banan, som jag så fast stod på mig vid, jag hade även försökt ta mig med honom dit själv- vilket han inte ville. Det är en BMX klubb som jag tänkt kanske vore något för honom, men NEJ. Fast väl hemma efter skolan den dagen- kom han inspringande och sa "Vet du hur kul det var där?" med ett stort leende på läpparna.
Då blir man nöjd!

Son nummer två har spelat fotboll, varit på IFK matcher, lanat på Vasa Gaming, klippt sig och varit med mormor och morfar.

Dottern har pluggat, arbetat, pluggat och arbetat. Ja en bio blev det med och så lite fest i helgen.

Dessa underbara barn. Jag minns inte vad jag själv gjorde på mina påsklov eller andra lov, men jag cyklade mycket minns jag. Eller så var man bara. Man bara var. Hemma. Lekande med vänner, beroende på ålder förstås. Finns det någon som minns sådana saker så långt tillbaka egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar