Bakgrund

söndag 29 april 2012

Hemma på våran gata i stan ...

... där bor det kameler och zebror, men bara för idag. Lite lustigt var det dock att en elefant gick på gräsmattan vid vår parkering, lite grönbete kanske sådär på söndagsmorgonen kunde behövas? Ja så som jag behöver kaffe, behövde han lite gräs. 

En cirkus var på besök. Vi köpte biljetter och gick in ... sen gick jag ut... rätt in i en loge. Ja, det var mörkt och jag trodde jag skulle komma ut i friska luften. Syrebrist gånger tjugo ungefär, redan innan ... och när jag famlade i tältduken efter en öppning så hamnade jag i ett utrymme som inte var tänkt eller menat för mig. En man i mycket tajta tights och guldskjorta vände sig om och jag förstod snabbt att jag var fel ute. Vilken tur att det inte var något lejon eller en elefant som mötte mig om man ska leta efter positiva saker i detta.









Det var en mysig föreställning. Nu ska jag också träna lite på det här med att stå på händer och hänga i trapetser, så jag kan ha med de i mitt nummer av den dagliga cirkusen som förekommer här hos mig. Välkommen till den by the way - Cirkus Bella !

1 kommentar:

  1. På torsdag kommer visst cirkusen till vår byhåla. Cirkus är inte min grej och har aldrig varit. Men min kära bror rymde med cirkusen när han var liten. Han hittade nån jämnårig kompis i ensemblen och hängde med honom. Cirkusfolket upptäckte detta när de kommit till Partille och då ringde de till mamma och pappa. Hahaha!

    SvaraRadera