Bakgrund

måndag 16 april 2012

Tystnaden som uppstod

Jag som lovordat brevbäraren så! Han som ser ut som Gösta i "Svensson Svensson" med en blå brevbäraremössa på huvudet och på cykel. 
Men nu är det så att jag brukar få fel post och just idag, stod jag i hallen när brev damp in i min brevlåda. Jag läste snabbt och jag läste fel namn- inte mitt alltså. Så jag slängde upp dörren i en t-shirt och håret på ända. 

- Hallå???
- Ja? Han vände sig om.
- Ser jag ut som Pierre Holmberg?
- Nej, du ser lite mer kvinnlig ut.
- Mm. Just det. Ser det här ut som ett F? sa jag och pekade på min bokstav vid dörren.  
(Här skulle det poängteras.)
- Nej, inte vad jag kan se.
- Nää. Men då tycker jag att du går till F och lägger Pierres brev i hans låda och sen undrar jag varför jag inte fått post på en vecka ungefär? Kan den ligga hos Pierre kanske?

Tystnad.

- Ja, men du läser ju inte på breven och jag börjar bli trött på att dela ut brev över området här utan att få betalt . . . sa jag fint, om man nu kan säga det fint. "Men du blir säkert bättre på det nu", slätade jag över det hela och gav tillbaka brevet som jag nyss fått.

Men vad hände där? Är det dags för nästa arga månads period? Gösta fick sig en utskällning i alla fall och jag fick dåligt samvete efteråt. Men jag vill faktiskt ha MIN post. 

Brukar du också få fel post eller gör du som jag, skäller ut brevbäraren så du aldrig mer får någon ... överhuvudtaget?
(post)

2 kommentarer:

  1. Nej, här hamnar posten rätt :) / Åsa Ps: tack för en underhållande blogg, saknar ibland att blogga.. kommer dock aldrig mer att göra det, men älskar att läsa andras ( speciellt din) =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Goa underbara Åsa! Saknar ju att läsa din blogg, för vad jag skrattade då- men vet också vad det innebär det här med att blogga. Skönt att jag kan förgylla din dag ;-)

    Kram Kram :)

    SvaraRadera